U N D E R B A R

Kalle var så himla duktig idag! Sjukt duktig, snart blir det en tävlingsponny av honom ;)

Kom till stallet lite efter 1 och träffade några andra som skulle hoppa. Vi fixade lite till maskeraden och åt lite. Sen runt 3 kom några till och vi började borsta ponnyerna efter att de ätit lunch. Efer många timmars ryckt var de klara och vi åt "middag" eller vad ska man kalla nudlar? Fixa det sista till ponnyerna och sen fixade vi utklädningssakerna. Jag och Kalle var ju somsagt indianer och han fick en ring runt ögat och en hand på rumpan med fingerfärg. Jag hade med mig sjukt mycker onödigt! Bestämmde mig för att skippa lindor, pullar och att byta schabrak så han fick ha det han hade, ett svart och vitt. När vi började rida var han stissig och lite nojjig för alla på läktaren och alla utsmyckade hinder. Men när det var våran tur så lät jag honom kolla noga på alla hinder och så var det inget mer med det. Hoppade fram på ettan och en mur och ett Sverige plank. Sen red vi banan och det gick så SJUKTbra! Trodde inte att vi skulle komma runt felfritt men det gjorde vi! Han riktigt sög tag i hindrena och lyssnade på mina fattningar och förhållningar. Han ville hoppa jag kände verkligen det! Red tillbaka till collectingringen med världens största fångigaste smajl på läpparna. Det är så kul att när han är själv så lyssnar han på mig och vill hoppa! Vem vet snart har vi kanske en liten tävlingsponny! :D Älskar honom! Sen fick han en massa godis och kramar och vi fick beröm av många efter att de sett hur han var på framridningen och skillnaden på banan :) Vi är på väg och vi kommer inte stanna! :D Förresten kom det jättemånga och kollade så vi fick og ihop en massa pengar till nya tävlingshinder.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0