Presenation av Emma

Hejsen!
Emma heter jag och det är jag som kommer driva bloggen med Felicia. Jag är född 1996 och bor i vår huvudstad. Jag är en glad och possetiv person som älskar att skirva. Jag har haft en egen blogg förut men la ner den för nån dag sen men blev så otroligt skriv sugen på att skriva igen så startade upp denna bloggen med min kompis Felicia. Detta kommer framförallt vara en hästblogg med lite inslag av vardagen. Jag har ridit i ca 10 år nu. Lite privat och på ridskola. Jag rider för tillfället på Vällingby ridcenter där jag stormtrivs. Har hittat en liten polle som jag oftast rider. Han heter Kalle eller egentligen Karlik men kallas nästan alltid Kalle. Kalle är en islandskorsning med en massa krut i. Han är 7 år och är fortfarande lite grön. Vi har startat våran första hopptävling tillsammans och det var hans första tävling med bra resultat. Jag är en riktig dressyrtant skulle jag nog säga men älskar att hoppa också. Jag rider i en dressyrspecial och en hopspecial här på ridskolan då jag oftast rider Kalle om det inte kommer något imellan. Kan passa på att skriva lite om Kalle också.

Kalle är somsagt 7 år och en islandshästkorsning vilket man kan se ibland i den ökadetraven ;) Han är en c-ponny skulle jag tro (inte slutmätt pga åldern). Han är lite grön då han inte blivit riden så mycket men han utvecklas superfort :) Det är jag som för det mesta hoppat honom och jag kan inte säga att han är mer än duktig. Han älskar att hoppa! Han är dock lite feg av sig X) Men det jobbar vi med och det brukar inte märkas så mycket. I dressyren är han väldigt fin, arbetsvillig och väldigt trevlig att rida. Alltid glad och pigg på att lära sig saker. Kalle är förövrigt väldigt snäll och en mysig individ som tyr sig till en och som man får ett starkt band med. Och så har han så söta ögon ;D

Jag hoppas att ni kommer trivas här på bloggem. Om det är något ni undrar så är det bara att fråga på med en kommntar eller på mail. Ni kan nå oss på [email protected] Vi ska försöka ha en så roliga och läsvärda inlägg som möjligt. Ha det bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0