Ny medryttarhäst...?

Jag har börjat kolla lite efter en ny medryttarhäst. Det är absolut inte så att jag inte älskar goman, men jag vill ha en häst att träna med. Goman har varit skadad väldigt länge, kolik, fång, hältor och myggbett under magen så det inte går att ha på en sadel. Presis när vi börjar sätta igång honom igen så blir han sjuk igen. Det är inte så kul, enligt mig.
Under dom åren jag har varit där har jag lärt mig jätte mycket om olika sjukdommar, symtomer och annat som kan vara bra att kunna senare i livet. Han har också "dåliga perioder" då han inte vill komma in från hagen och håller på så. Dom dåliga perioderna har bara blivit fler och fler och jag har tröttnat på honom.
Så nu letar jag en ny medryttarhäst och har hittat några som jag är intresserad av. Bland annat några i Kungsängen, där jag kanske ska börja i skolan nästa termin.
Jag mailade en tjej som har en Islandshäst i stallet i närheten av Goman, men hon hade precis tackat ja till en annan...
Jag får kolla vidare och se om jag hittar någon som jag passar med. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0