Kevin Staut

En ryttare jag beundrar är Kevin Staut. Jag tycker att han rider väldigt mjukt och försiktigt med mjuka hjälper. Och så är ju hästen Silvana riktigt snygg. Det jag beundrar av honom är att han är så lugn i vissa sitvationer där andra hade blivit stressade. Hästen Le Prestige de Hus verkar ju inte vara den lättaste att rida och så får den små ryck ibland. Men istället för att börja bra i tyglarna sitter han bara där och driver frammot. Och ibland tycker jag att det ser ut som att han bara sitter på hästryggen utan att göra några justeringar. Att kunna rida med så små hjälper när det gäller hoppning är nästan lite häftigt. Man måste vara samspelt med hästen och båda måste lita på varandra. Och i en tävlingssitvation dessutom, där många blir stressade. Okej han har väll tränat lite på det ;) men ändå. Att rida snyggt, kontrollerat, försiktigt men ändå stadigt är något som få personer kan göra och det beundarar jag honom för. Och så rider han som att det var stilbedömning och allt är matchat ;) Grym ryttare helt enkelt!


På denna filmen tycker jag att han knappt justerar något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0