Dagens ridpass

Jag orkar tyvärr intre skriva en pressentation om mig själv, den kommer nog i morgon.

Idag var jag med på en hopp kurs för Ki Sandersen. Jag fick rida Darkella, så klart! :P Vi skulle hoppa stuts med 3 hinder, sen en oxer och sist en  kombination. Jag höll i henne lite för mycket när vi skulle hoppa stutsen så jag "störde" hennes balans lite, lite onödigt på en häst som är obalanserad i vanliga fall. Jag har stora problem med att låta hästen bara gå på utan sitter gärna och rider galoppen och reglerar. Sen sa Ki åt mig att slappna av och att jag inte fick ta i henne 10 meter innan hindret och då gick det bra! Hon tyckte det var lite för kul så när hon fick stå och vänta på sin tur stog hon och hoppa på stället och ville iväg. Vi fick hoppa runt 1.10 och hon hoppade snällt och ärligt på allt.

Tyvärr var ingen med och fottade, det var ingen som orkade vara i stallet 8 i morse och fotta :P

Jag ska hoppa imorgon också så kanske kan flörta med nån som orkar fotta :P
/Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0