Dagens ridpass

Idag skulle vi som sagt hoppa. Jag var helt insdtälld på att jag skulle ha Darkella så jag borstade och fixade henne tills det inte fanns ett enda damkorn kvar. Men nehe... Tydligen ville Louise ha henne och jag hade tydligen haft henne så  ofta så louise fick henne. Jag fick då välja mellan Pinnen (Pinoccio), en övervuxen ponny eller Comedy, en outbildad "ung" häst.
Jag valde Comedy eftersom att jag aldrig hade suttit på honom innan och jag har varit skötare på honom förut.
Det gick inte så dåligt faktiskt. Vi kom över alla hinder, även om sprången inte var så vackra. Vi fick hoppa en liten bana med 2 titthinder som han inte alls reagerade på.
Han kändes jätte konstig i skritten, det känndes som om han gick orent. Jag kollade i spegeln men såg inget, sen bad jag Ki kolla på honom, men hon tyckte han såg bra ut.
Sen kom vi fram i traven och han travade på hur fint som hellst. Han tog stora och luftiga steg och sökte sig neråt. Det känndes helt enkelt underbart!
I galoppen hade han lite bråttom och "sprang på" lite mycket, men även där stora och runda språng.

Med rätt ryttare och med lite träning skulle han kunna gå långt i hoppningen! Jag kollade på när han tävlades i dressyr 1 maj och det såg jättefint ut!
Han var faktiskt en av dom bättre hästarna jag ridit på ridskolan.
Hittade en bild på honom, alltså inte jag som har tagit den!

/Felicia

Kommentarer
Postat av: Zara

Comedy är inte så outbildad, han kan typ allt ^^

2011-06-13 @ 22:30:53
URL: http://livetenligtrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0