Lägret

Kan passa på att skriva lite om hur det var på ridlägret. :D

Började med att komma dit. Tyvärr red man inte första dagen men det var riktigt kul att få tid till att lära känna alla den dagen (man kom runt 4 typ så var inte så mycket tid till att rida på). Dagen efter provred vi hästar. Vi hade turen att det först inte regnade på oss men efter halva lektionen vräkte det ner!!! -.- Både vi och hästarna uppskattade det enormt mycket som ni säkert förstår ;) Först red jag Musse eller Maximus som han egentligen heter. Han var snäll och så men vi hittade varnadra inte riktigt och så var han så himla tjock! Men märkte inte det förän man satt på honom, eller tjock är fel ord, bred över ryggen var han snarare. Så jag bytte till Zula hon var lite vinglig men efter några varv så hittade jag lite knappar och det gick riktigt bra. Det var lite mer go i henne och var lite tuffare att rida men också sjukt fin och reglerbar på ett lite annorlunda sätt. Man fick vara lite tuff när man red och inte tveka men man red samtidigt försiktigt. Jag bestämde mig att ha henne över lägret. Hon som haft henne innan sa att hon var en riktig tjurtant men det märkte jag inte av så mycket. Visst hon gillade inte sadeln men om man var snäll men bestämde så gick sköttseln som smort. Sen gillade hon somsagt inte andra hästar. Hon var lite av en outsider X) Hon gillade inte att de kom upp i rumpan på henne men det gillar väll ingen ;) Zula var ärlig på hinder och ställde upp för en, sjyst var hon! Vi red och badade, red ut, hoppade barbacka flera gånger, hade gymkana och en massa andra roliga saker, det var en suverän vecka! Tyvär hade vi otur med vädret, det var bara sol 3-4 dagar och vädret skifftande hela tiden. Saknar lilla Zula men tror hon har det bra där ;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0