Isisläger

Vi kom dit och då stod Ingi och Emma (hon som har lägrena) i stallet. Vi såg direkt att nått var fel och att han inte verkade pigg och det visade sig att hon skulle ge honom en spruta då han gjort sig illa på en gren i hagen och inte kunde vara med på lägret. Vi tog sen in alla hästar och jag fick rida en häst som heter Munin eftersom jag inte kunde rida Ingi som jag brukar annars göra. Munin visade sig vara riktigt fin att rida och hade en sååå skön tölt! Felicia fick rida Lippe som hon hade önskat så alla var glada och nöjd ;) Vi kände redan de flesta som var där (var bara 7 st ;) så det var kul att alla blev kompisar så snabbt som inte kände varandra :P Lite senare på dagen så hoppade vi lite på "stora" gården som ligger "över" "lilla" gården där vi var. Kul var det såklart också! Dagen efter det red vi ut och badade med hästarna. Munin hade fått huvudet under vattnet en gång så han var lite misstänksam till att gå långt ut och simma så vi nöjde oss med att gå ut så att han hade vatten över magen. Andra passet den dagen red vi barbacka och hade det så himla härligt! På kvällen spelade vi brännmboll och kollade på hästarna. Sista dagen så red vi ut och hoppade terräng hinder. När vi hoppat lite hinder så red vi vidare och fick långa snabba galopper och härlig tölt omvartannat. Och så kom sista ridpasset som vi hoppade på. Jag och några till valde att hoppa barbacka. Vi red fram på ovalen, där man tävlar i fyrgång etc, och jag höll mig lite för mig själv och fick riktigt bra tölt. Riktigt härligt var det. På tvälingen gick det ganska bra, hoppade allt och så. Man tävlade mot sig slälv, man skulle rida på samma tid som man ridit första gången man hoppat banan så man hoppade den två gånger det visa sig att det gått väldigt bra, hade ridit 1.3 sekunder snabbare andra gången så det räckte till en andra plats och vinnaren var Emmas dotter som var sjukt duktig! Hon var 0.2 sekunder snabbare andra gången så et är riktigt bra gjort! Det har varit sjukt roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0