Fixa bilderna?

Råkade trycka på enter så det kom upp på bloggen, förlåt, skyll på mig!

Jag redigerar närtan alla mina bilder, i alla fall många av dom som har kommit upp på bloggen. Då fixar jag skärpa, beskär dom och fixar med effekter. Effekterna gör att bilden ser "varmare" ut.


Den här bilden ser ganska kall ut, den är inte så skarp och man ser väldigt mycket av bakrunden. Det gör att man fokuserar på annat än själva motivet. Varför tror ni att det oftast är vit bakrund på modell-bilder?

Den här bilden ser varmare ut (nu överdrev jag lite för att man skulle se mer), den är skarpare och man ser inte lika mycket av bakrunden.


Den här ser också ganska kall ut, men inte lika mycket, den är ganska skarp, men man ser 3 hästar = man vet inte riktigt vilken man ska kolla på.

Den här bilden ser varmare ut (gjorde den så att den ska se ut lite som ett "gammalt fotto"), jag har rundat hörnen vilket inte ger ett så skarpt uttryck, jag har beskärt så att man inte ser lika mycket av allt annat.

Så nu är min fråga till er, Vilken ser bäst ut? Redigerad eller orginalet? Själv tycker jag dom redigerade. :P
/Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0