Häst-fixaren?? ;)

Igår gick jag, mamma och Lizzie i en fårhage, det brukade gå hästar där förra sommaren, så vi gick och kolla runt efter dom.
Vi hittade en Nordsvensk och en "minishettis/miniatyr" haha, antingen en VÄLDIGT smal och fin minishettis eller en Amerikansk Miniatyr.
Kollade igenom båda hästarna och hovarna, kände på benen och letade efter svulnader. Dom går bara där utan att nån kollar till dom, så om jag skulle se att nån var halt skulle jag ringa komunen (som har hand om dom) och åka dit varje dag och kolla och smörja in med "cool-gel" och lite annat roligt ;)
Den lilla hästen har ett litet sår, som ett hål under ögat, jag hade ju inget med mig, så jag och mamma åkte dit idag.
Tvättade såret och smörjde in ett tjockt lager med Idomin, så nu borde inte flugorna komma åt och ge plutten nån infektion eller nåt. Jag masserade lite och tog bort pälsen som satt lös. Sen bjöd vi båda killarna på morötter. :)
Lizzie-pizzie tyckte dom var väldigt stora, så hon vågade inte gå nära. Haha! Det är tyvärr mamma som har alla bilder, och det går inte att få in dom i datan, så jag får försöka fixa det så ni får se hur fina dom är!

Kom fram till att det är en Amerikansk miniatyrhäst. Känns kul, har velat haft en sån sen jag var jätte liten, och nu står dom så nära där jag bor :D

Jag ska nog dit imorgon, tar med mig lite liniment till benen och lite borstar, hovkratsar och lite annat.

Behöver jag ens säga att jag är RIKTIGT sugen på häst nu?? ;))
/Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0